A Kreatívot kiadó PPH Média és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) között jelenleg is zajlik az egyeztetés egy 2023-as közös listáról, ami a reklámügynökségi és a megbízói listákat érinti, így ezeket az egyeztetések lezárta után fogjuk közzétenni.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
A 2021-es évre kiadott két reklámügynökségi lista nem nyerte el a szakma osztatlan tetszését. (részletek itt)
Ezért a Kreatív megkereste a MAKSZ-ot, hogy egyeztessünk és próbáljunk újra egy közös listát létrehozni. A megbeszélések folynak.
Az alábbi pontszámítás a 2021-es APEX Reklámügynökségi listáé, mely, ha nem találjuk meg a közös nevezőt (őszintén reméljük, hogy de igen), változatlanul lesz érvényes a 2022-es évre is. A tárgyalások végeredményéről azonnal tájékoztatunk mindenkit.
APEX REKLÁMügynökségi TOPLISTA - 2021
Ezüst, arany, grand prix súlyok:
az Apex a megszokottnál erősebb szorzókkal honorálja az aranyat és a grand prix-t:
Egy listanyertesnek legyenek aranyai!
Pro bono kampányok:
Számos reklámos és kommunikációs verseny szervezőjeként egyetértünk azzal, hogy a kisebb vagy civil ügyfeleknek készülő, gyakran proaktív kampányok egy ügynökség eszköztárának, gondolkodásának olyan szeleteit villanthatják meg, amelyek a mindennapos ügymenetben nem feltétlenül tudnak előtérbe kerülni egy Magyarország méretű piacon, és hogy ezek inspirálólag hathatnak a mindenkori hirdetőkre.
Úgy gondoljuk, ezek előtérbe helyezésének az egyes versenyek a megfelelő színterei, egy éves reklámügynökségi listának viszont elsősorban azt kell tükröznie, elsősorban a potenciális megbízók felé, hogy az elmúlt időszakban egy-egy műhely milyen színvonalon teljesített briefeket, mi mindent hozott ki azokból, vagy éppen saját ötletéből mire beszélte rá megbízási díjért cserébe valamelyik márkát. Az apex reklámügynökségi listáján ezért a pro bono kampányok kisebb, 70 %-os súllyal szerepelnek a többihez képest. (természetesen nem fogunk pro bono rendőrséget felállítani: a munkák hátterére a megbízóknál kérdezünk rá.) Modellezéseink szerint ez a szabály néhány helyezést befolyásolt volna az m+ lista utóbbi éveiben
Kampánypontok:
A PR toplistán már megszokott módon a reklámügynökségi listán is plusz pontokkal honoráljuk a több sikeres munka képében megjelenő egyenletes teljesítményt. A számítása egyszerű: bármelyik, a táblázatban szereplő versenyen legalább bronzot szerző kampány 3 további pontot ér a végeredményben – ha egy érmet szerző kampánya van az ügynökségnek, hármat; ha öt kampány is szerzett érmeket, akkor ötször hármat, és így tovább.
Verseny | Súly | Döntő | Bronz | Ezüst | Arany | Grand Pix |
Cannes Lions | 15 | 15 | 37,5 | 75 | 120 | 180 |
D&AD | 14 | 14 | 35 | 70 | 112 | 168 |
Clio Awards | 13 | 13 | 32,5 | 65 | 104 | 156 |
One Show | 13 | 13 | 32,5 | 65 | 104 | 156 |
ADCE | 10 | 10 | 25 | 50 | 80 | 120 |
LIA | 10 | 10 | 25 | 50 | 80 | 120 |
New York Festival | 10 | 10 | 25 | 50 | 80 | 120 |
Eurobest | 9 | 9 | 22,5 | 45 | 72 | 108 |
Epica | 8 | 8 | 20 | 40 | 64 | 96 |
Golden Drum | 7 | 7 | 17,5 | 35 | 56 | 84 |
Webby Award | 7 | 7 | 17,5 | 35 | 56 | 84 |
Cresta | 6 | 6 | 15 | 30 | 48 | 72 |
Arany Penge | 4 | 4 | 10 | 20 | 32 | 48 |
Hipnózis | 4 | 4 | 10 | 20 | 32 | 48 |
Effie | 3 | 3 | 7,5 | 15 | 24 | 36 |
Pixel Perfect Awards | 2 | 2 | 5 | 10 | 16 | 24 |
LolliPoP | 2 | 2 | 5 | 10 | 16 | 24 |