Apex Reklámügynökség Toplista - 2023

A Kreatívot kiadó PPH Média és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) között jelenleg is zajlik az egyeztetés egy 2023-as közös listáról, ami a reklámügynökségi és a megbízói listákat érinti, így ezeket az egyeztetések lezárta után fogjuk közzétenni.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apex Reklámügynökség Toplista - 2022

A 2021-es évre kiadott két reklámügynökségi lista nem nyerte el a szakma osztatlan tetszését. (részletek itt)
 

Ezért a Kreatív megkereste a MAKSZ-ot, hogy egyeztessünk és próbáljunk újra egy közös listát létrehozni. A megbeszélések folynak.
 

Az alábbi pontszámítás a 2021-es APEX Reklámügynökségi listáé, mely, ha nem találjuk meg a közös nevezőt (őszintén reméljük, hogy de igen), változatlanul lesz érvényes a 2022-es évre is. A tárgyalások végeredményéről azonnal tájékoztatunk mindenkit.

 

APEX REKLÁMügynökségi TOPLISTA - 2021

 

Ezüst, arany, grand prix súlyok: 

az Apex a megszokottnál erősebb szorzókkal honorálja az aranyat és a grand prix-t:

  • a shortlist 1-szeres,
  • a bronz 2,5-szeres,
  • az ezüst 5-szörös,
  • az arany 8-szoros,
  • egy grand prix pedig 12-szeres pontot ér.

 Egy listanyertesnek legyenek aranyai!

Pro bono kampányok: 

Számos reklámos és kommunikációs verseny szervezőjeként egyetértünk azzal, hogy a kisebb vagy civil ügyfeleknek készülő, gyakran proaktív kampányok egy ügynökség eszköztárának, gondolkodásának olyan szeleteit villanthatják meg, amelyek a mindennapos ügymenetben nem feltétlenül tudnak előtérbe kerülni egy Magyarország méretű piacon, és hogy ezek inspirálólag hathatnak a mindenkori hirdetőkre.

Úgy gondoljuk, ezek előtérbe helyezésének az egyes versenyek a megfelelő színterei, egy éves reklámügynökségi listának viszont elsősorban azt kell tükröznie, elsősorban a potenciális megbízók felé, hogy az elmúlt időszakban egy-egy műhely milyen színvonalon teljesített briefeket, mi mindent hozott ki azokból, vagy éppen saját ötletéből mire beszélte rá megbízási díjért cserébe valamelyik márkát. Az apex reklámügynökségi listáján ezért a pro bono kampányok kisebb, 70 %-os súllyal szerepelnek a többihez képest. (természetesen nem fogunk pro bono rendőrséget felállítani: a munkák hátterére a megbízóknál kérdezünk rá.) Modellezéseink szerint ez a szabály néhány helyezést befolyásolt volna az m+ lista utóbbi éveiben

Kampánypontok: 

A PR toplistán már megszokott módon a reklámügynökségi listán is plusz pontokkal honoráljuk a több sikeres munka képében megjelenő egyenletes teljesítményt. A számítása egyszerű: bármelyik, a táblázatban szereplő versenyen legalább bronzot szerző kampány 3 további pontot ér a végeredményben – ha egy érmet szerző kampánya van az ügynökségnek, hármat; ha öt kampány is szerzett érmeket, akkor ötször hármat, és így tovább.

 

Verseny Súly Döntő Bronz Ezüst Arany Grand Pix
Cannes Lions 15 15 37,5 75 120 180
D&AD 14 14 35 70 112 168
Clio Awards 13 13 32,5 65 104 156
One Show 13 13 32,5 65 104 156
ADCE 10 10 25 50 80 120
LIA 10 10 25 50 80 120
New York Festival 10 10 25 50 80 120
Eurobest 9 9 22,5 45 72 108
Epica 8 8 20 40 64 96
Golden Drum 7 7 17,5 35 56 84
Webby Award 7 7 17,5 35 56 84
Cresta 6 6 15 30 48 72
Arany Penge 4 4 10 20 32 48
Hipnózis 4 4 10 20 32 48
Effie 3 3 7,5 15 24 36
Pixel Perfect Awards 2 2 5 10 16 24
LolliPoP 2 2 5 10 16 24